I. Ofertę edukacyjną kierujemy do: - uczniów z autyzmem i normą intelektualną (również z Zespołem Aspergera) - uczniów z autyzmem i lekką niepełnosprawnością intelektualną, - uczniów z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. - przyjmujemy także tych uczniów, u których zaburzenia są na tyle silne, iż utrudniają im naukę w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych.
II. Pracujemy z uczniami, którzy mają: - trudności w interakcjach społecznych /izolowanie, przekraczanie granic, nieumiejętność zawierania przyjaźni i budowania innych relacji/, - problemy w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej /opóźniony i zaburzony rozwój mowy, echolalie, kłopoty z rozumieniem wypowiedzi, dosłowne interpretowanie treści, brak rozumienia żartów oraz stanów emocjonalnych ludzi/, - zachowania stereotypowe, kompulsywne oraz problemy w odbiorze bodźców sensorycznych (wyjątkowe i w pełni pochłaniające zainteresowania, przywiązanie do sztywnych schematów, zachowań oraz planów, rytuały, wybiórczość pokarmowa, reagowanie złością na zmiany).
Nasze doświadczenia pokazują, że wsparcie uzyskane w szkole umożliwia zmniejszenie nasilenia trudności w funkcjonowaniu ucznia na tyle, by mógł on kontynuować naukę w systemie szkolnictwa ogólnodostępnego i radzić sobie w społeczeństwie.
III. W ZS im. UNICEF w Rzeszowie pracownicy szkoły: - posiadają, specjalistyczne przygotowanie i wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z autyzmem, systematycznie podnoszą swoje kwalifikacje - potrafią radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów wynikającymi z autyzmu. - współpracują z terapeutami Specjalistycznych Usług Opiekuńczych oraz innymi ośrodkami edukacyjnymi i terapeutycznymi. - współpracują z Fundacją Synapsis - korzystają z doświadczeń polskich (konferencja – Problemy systemowej pomocy uczniom z autyzmem i Zespołem Aspergera) i zagranicznych (Szkoła Hillingdon Manor School w Londynie).
IV. Szkołą posiada bardzo dobrą bazę lokalową, odpowiadającą potrzebom dzieci z autyzmem. Oferujemy specjalistyczne terapie w gabinetach rewalidacji indywidualnej: - integracji sensorycznej, - muzykoterapii, - logopedii, - terapii psychologicznej, - terapii pedagogicznej, - rehabilitacji ruchowej, - treningu słuchowego Tomatis, - Biofeedback, - Sali Doświadczania Świata.
V. Organizacja pracy z uczniami: - na wstępie edukacji dokonujemy wnikliwej diagnozy oraz opracowujemy plan wsparcia terapeutycznego i edukacyjnego dziecka (IPET) - oprócz edukacji, pracujemy z dziećmi nad:
|
Login
|
|
ul. Ofiar Katynia 1, 35-209 Rzeszów
tel.: 17 748 31 70 fax: 17 748 31 78
DESIGNER Agencja Reklamy